İSTANBUL (İGFA) – Anadolu Kümesi çalışanları, “Bi-Fikir” inovasyon programıyla 10 yıldır yenilikçi projeler üreterek tüm Küme şirketlerine katma kıymet sağlıyor. Uygulamaya alınan proje sayısının her geçen gün arttığı program kapsamında, 2024 yılının en düzgünleri Bi-Fikir Festivali’nde tanıtıldı. Bu yıl Bi-Fikir sürecinde, projeler 4 kategoride değerlendirildi. Finalde yapılan oylama sonucunda 4 kategoriyi de kazanan Migros, “Dijitalleşme ve Teknoloji” kategorisinde “AI Ne Pişirsem?” projesi ile, “Sürdürülebilirlik ve İnsan” kategorisinde “Farklıyız Eşitiz” projesi ile “Yeni Eser ve Hizmet” kategorisinde “Meyve Kurutma” projesi ile ve “Operasyonel Mükemmellik” kategorisinde “Elektronik Etiket” projesi ile birinci seçildi.
Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Lideri Tuncay Özilhan, Bi-Fikir Festivali’nde yaptığı konuşmada bugüne kadar 47.000’den fazla fikrin üretildiği Bi-Fikir’in, yalnızca Anadolu Grubu’nun yenilikçi ve teşebbüsçü ruhunun sembolü değil, birebir vakitte da daima bedel üreten dev bir inovasyon programı haline geldiğini belirtti ve şunları söyledi: “ İnovasyon, günümüzde rekabetçi pazarlarda ayakta kalabilmenin en kıymetli anahtarlarından biri halini aldı. Yenilikçi fikirler üretmek, süreçleri optimize etmek ve müşteri tecrübesini geliştirmek hepimiz için çok kıymetli. Süratle değişen ve gelişen teknolojik trendleri yakalayabilmek ve hatta öncü olabilmek için daima üretmemiz ve kendimizi geliştirmemiz gerekiyor. Teknolojinin sunduğu imkânlar her geçen gün daha da genişliyor ve bu da bize yeni fırsatlar sunuyor. Rakiplerimizden ayrışmamız, rekabette öne çıkmamız için her değişim ya da gelişmenin yepisyeni fırsatlar getirebileceğini, büyük meselelerin bile fırsata dönüştürülebileceğini unutmadan hareket etmeliyiz.”
Konuşmasında Anadolu Grubu’nun dünya çapında ulaştığı büyüklüğe ve tesir alanına vurgu yapan Anadolu Grubu İcra Başkanı Burak Başarır ise “Böyle bir ölçeğe ulaştığınızda attığınız her yenilikçi adım, işinize sağladığınız her katkı, tıpkı vakitte etrafa ve insan refahına da katkı sağlıyor. Dünyamızın içinde bulunduğu süratli değişim süreci, ekonomileri ve iş yapış hallerini derinden etkileyen en kıymetli faktör haline geldi. Şirketlerin ve bilhassa de bizim üzere büyük kümelerin değişen muhtaçlıkları yeterli anlaması, teknolojik gelişmeleri yakından takip etmesi, her türlü yenilik, gelişim ve inovasyonu odaklarına alması gerekiyor. Kurucularımızdan bizlere aktarılan teşebbüsçü ruhumuz ve uzman insan kaynağımızla değişimin getirdiği fırsatları en uygun halde kıymetlendiriyoruz. 10 yıl evvel kurulan Bi-Fikir’i sürdürülebilir bir inovasyon platformu olarak konumlandırıyoruz. Çalışanlarımızın her sene artan oranda iştiraki, sisteme girilen fikirlerin ve uygulamaya alınan projelerinin sayısının her geçen gün artması hepimiz için çok kıymetli bir güç kaynağı. Bu çıtayı daha da üstlere taşıyacağız.” dedi.
10 yılda 2.818 proje hayata geçirildi
Bi-Fikir programı, Anadolu Grubu’nun yurt içi ve yurt dışındaki tüm şirketlerine açık. Yarı finalde yarışan gruplar ortasında bu yıl, Türkiye’nin yanı sıra Moldova, Gürcistan, Kazakistan, Pakistan, Ürdün ve Belarus’tan çalışanlar da yer aldı. Program kapsamında 10 yılda, toplamda 47 bin 100 fikre ulaşıldı. Toplam 7.562 süratli uygulama ve 2.818 proje hayata geçirildi. Fikirlerin uygulama oranı %22 oldu. Bu yıl programa 228 proje başvurusu geldi. 2024 yılında proje değerlendirmelerinde yeni bir sınıflandırmaya gidildi. Küme şirketleri; “Yeni Eser ve Hizmet”, “Sürdürülebilirlik ve İnsan”, “Dijitalleşme ve Teknoloji” ve “Operasyonel Mükemmelik” kategorilerinde temsilcilerini belirleyerek yarı finale gönderdi. 22 Ekim’de gerçekleştirilen yarı finalde projeler bu dört kategoride yarıştı. Bu projeler ortasından heyet tarafından seçilen 14’ü Bi-Fikir Festivali’nde projelerini anlattı. Fikirler, Küme şirketlerinin çeşitli işlevlerindeki çalışanlarından oluşan bir heyet tarafından değerlendirildi.
Bi-Fikir Şenliği canlı yayınla tüm operasyonlara ulaştı
Bi-Fikir kapsamında 2015’te Türkiye’de başlayan çalışmalar Anadolu Grubu’nun tüm yurt dışı şirketlerine ve son 6 yıldır de Türkiye’deki tüm üniversitelere açıldı. Bi-Fikir KAP üniversite programıyla üniversiteli gençler tarafından bugüne kadar, 194 farklı üniversitenin 353 farklı kısmından 1.604 proje önerisi geldi. Bi-Fikir Şenliği finali canlı yayınla, Anadolu Grubu’nun Türkiye’de ve yurt dışında yer alan tüm operasyonlarındaki çalışanlarına ulaştı.