ABD merkezli yayın platformu Netflix’in payı son 12 ayda yüzde 79 artış gösterdi. Ancak yayıncılık devinin yükselişi süratli mı tükenecek piaysalarda merak konusu oldu.
Hisse senedi değerli ölçüde yükselmişken, paylar analistlerin kestirimlerinin 38 katı fiyatla süreç görürken payların gücünün tükendiği ileri sürülüyordu. Şirket tam da bu periyotta düğmeye basmaya hazırlanıyor.
REKLAM ÇIKARI ARTACAK
Dünya’nın haberine nazaran; Netflix’in, Youtube üzere uygulama içi reklam sunucusunu devreye alacağı gündemde konuşulan bahisler ortasında yer alıyor.
Bu reklam sunucuları, reklam verenlerin ile yayıncıların Netflix ve YouTube üzere çok sayıda fiyatlı kanalda reklamları optimize etmelerine, yönetmelerine ve dağıtmalarına olanimkan veriyor.
Netflix’in yeni şirket içi reklam sunucusu ile şirketin büyüyen reklam hissesinin artması ve reklam verenler için daha kıymetli bir ortak haline gelmesini sağlayacak.
SON BİR YILDA YÜZDE 52 ARTTI
Netflix’in üçüncü çeyrek sonuçları da işlerin düzgüne gittiği belirtilirken, şirketin bedeli 324,6 milyar doları görürken, geliri 2023’e kıyasla yüzde 15 artış kaydetti.
İşletme geliri 2023’e kıyasla yüzde 52 üzere çarpıcı bir oranla 2,9 milyar dolara yükselirken, işletme marjı da yüzde 22’den yüzde 30’a yükseldi.Reklam dayanaklı üyelikler ise yüzde 35 büyüdü.
Netflix’in bu adımı önümüzdeki aylarda bu reklam takviyeli katmanın şirket için daha da çıkarlı hale getirecek. Netflix’in yeni reklam sunucusu bu ay Kanada’da ve 2025’te de ek pazarlarda piyasaya sürülecek.